In data de 24.03.2023 a fost publicat în dezbatere publica Ghidul pentru Programul Casa Verde 2023
Puteti descarca ghidul complet de aici.
Ghidul va fi în dezbatere publică timp de 10 zile, perioadă în care se pot transmite opinii, propuneri, sugestii, urmând a intra în vigoare numai după publicarea în Monitorul Oficial.
Principalele modificări propuse față de programele anterioare
- Beneficiarul finanțării poate fi persoană fizică sau parohie
- Beneficiarul finanțării, persoană fizică trebuie sa fie proprietar și să aibă domiciliul la adresa de implementare a proiectului
- Beneficiarii se vor înscrie SINGURI (nu prin instalator ca în edițiile precedente) în aplicația informatică a AFM pentru rezervarea sumelor
- După obținerea rezervării sumei, își vor alege un instalator validat
- Analiza documentelor depuse de către beneficiari în aplicația AFM, se va realiza de către instalator.
Ca și in anii trecuți, se vor finanța sisteme fotovoltaice cu putere minima de 3kW. Suma finanțată este de 20.000 lei și contribuția proprie de minim 10%.
Aceasta nu este forma finală a ghidului de finanțare. După perioada de consultare publică, se vor analiza modificările propuse și se va publica forma finală în Monitorul Oficial (probabil in 2-3 săptămâni).
PERSOANE FIZICE ELIGIBILE
Beneficiază de finanţare solicitantul persoană fizică care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
- Este persoană fizică cu domiciliul în România
- Nu are obligaţii restante la bugetul de stat şi la bugetul local
- Este proprietar al imobilului-construcţie pe care se amplasează sistemul de panouri fotovoltaice
- Imobilul, terenul și construcția trebuie să fie intabulate și notate în Cartea Funciară
- Imobilul nu trebuie să facă obiectul unui litigiu sau revendicări
- Destinația construcției, așa cum reiese din extrasul de carte funciară, este exclusiv pentru locuință
DOCUMENTE NECESARE
- Cererea de finanţare
- Actul de identitate al solicitantului
- Extras de carte funciară din care să rezulte dreptul de proprietate asupra imobilului construcţie pe care se va implementa proiectul
- Certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului, de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor Publice
- Certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului, de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul
- Copia cărţii funciare colective, pentru imobilele tip duplex
PREINSCRIERI
Te rugam sa completezi formularul de mai jos și te vom ține la curent referitor la pașii privind înscrierea în program